Bril

image

Kind en gezin test tegenwoordig de ogen van de opgevolgde baby’s en peutertjes. Met een soort van pistool-met-gezicht. Seppe kreeg al twee keer een soort van waarschuwing en ik kreeg de raad om een oogarts te bezoeken.
De eerste keer negeerde ik het, de tweede keer knaagde het. En ik maakte een afspraak.
Hij was superflink, legde zijn kinnetje in een groot machien, keek naar lichtjes en benoemde de figuurtjes waar de dokter naar vroeg.
Seppe blijkt astymatisme te hebben. Net als bij zijn beide ouders zijn zijn oogbollen niet perfect rond, maar eerder ovaal. Voetbal versus rugbybal.
Hij draagt zijn bril intussen een kleine maand en houdt hem overwegend aan. Af en toe vliegt het ding daar, maar meestal staat hij op zijn neus. Het moet zijn dat het hem echt wel voordeel oplevert.
Het is goed mogelijk dat zijn ogen/zijn hersenen zich nog aanpssen en daardoor de nood aan een bril verdwijnt.
Aanvankelijk vond ik het erg grappig om hem zo te zien, vervolgens een beetje zielig en nu vind ik het raar zonder.

Ah, en hij ziet er zo een braafken uit. Moehaha, schijnt bedriegt :-)

Een gedachte over “Bril

Geef een reactie

