Pamper

Anna was overdag droog rond haar 26 maanden. Dat ging erg vlot, dus.
Droog worden ’s nachts, daar was geen haast bij, vonden we. Ze werd drie, vier en ze sliep nog steeds met een pamperbroek. We probeerden enkele keren, maar zonder succes. De laatste keer toen ze 5 was. Die nacht stond ze plots in tranen naast mijn bed:”Ik heb in mijn bed geplast, het lukt niet, mama”. Ik trok haar bij mij in bed, dicht bij mij en we borgen de zindelijkheidplannen op.
Een paar weken geleden, zo rond haar 6de verjaardag, was ze er plots wel klaar voor. Ochtenden op rij toonde ze een droge pamper. Ik zorgde voor een zindelijkheidlasagne (hoeslaken, beschermer, hoelaken, beschermer) en ze sliep nachten zonder pamper aan haar 6jarige kont.
Geen enkel accident!

image

Een gedachte over “Pamper

Geef een reactie

