Rope skipping

image

Anna heeft twee buitenschoolse activiteiten; jeugdbeweging en rope skipping. Beide voldoen aan twee belangrijke criteria voor mij; dichtbij en niet op een onmenselijk vroeg uur in het weekend.
Ooit deed ik op zaterdagmorgen zwemmen met de 8 maanden oude Anna. Om 9u. Nooit meer.
Rope skipping is op het einde van de straat, aansluitend aan school. De leerkracht pikt haar en haar vriendinnen op school op. Hoe makkelijk kan het zijn.
Onlangs was er demo. De hele club toonde wat ze al leerden.
Mijn mond viel open. Dat het meer is dan wat touwtje springen, wist ik wel, maar wat ik daar zag, was straf.
De club is bovendien super georganiseerd. Communicatie gaat via hun website, facebook en mails. Daags na de demo waren al honderden foto’s beschikbaar. Het enthousiasme spat er van af.
Ik zou er zelf bijna van gaan springen.

Geef een reactie

