Schatten

image

Ik wilde Anna’s jasje wassen en voelde eerst in de zakken.
Ik vond geen papieren zakdoeken, the horror als je dat meewast.
Echte meisjesschatten, dat waren het. En zo typische voor ons Anna.

Een gekregen loombandje, in de kleuren van de Rode Duivels.
Een parkeerticketje uit de parkeermeter aan onze voordeur. Eerst vroeg ze het nog “mag ik vandaag een briefje, mama?”, maar nu drukt ze ongevraagd op de groene knop.
Twee Barbieschoentjes.
Nog een loombandje, herkomst onbekend.
Een haarrekkertje.
Haarspelden. Dáár verstoppen die zich!
Een lolly. Ofwel gepikt uit de snoepenschuif, ofwel eerlijk gekregen op school.
En dan het mooiste. Een stukje walnoot. “Gekregen van Wannes, die had okkernoten mee en ik kreeg een stukje om te proeven. Maar ik vond het niet lekker en ik heb het in mijn zak gestopt.”

Geef een reactie

