Meterke

Ze is 89 en mijn oma.
Ze is mijn meter, al 35 jaar lang.
Ze kwam vaak alleen vanuit het verre Itterbeek naar ons, toen we klein waren, met de trein en de tram.
We mochten met haar naar de zee en kregen ijsjes en gebraden kip met gebakken patatten en zelfgemaakte mayonnaise. En tomaten waar het velleke afwas.
Ze legde krulspelden in mijn haar toen ik ook eens krullen wilde. En ze plaste bijna in haar broek toen ik op en neer wippend met die krullen in een openliggende valies viel.
Ze sprong met mij over de golven  en had er evenveel plezier in als ikzelf als 2-jarige.
Ze kan keilekker rode kool maken.
Ze kent bijna alle verjaardagen en leeftijden uit haar hoofd.
Ze heeft de meest malse armen ter wereld.

Sinds haar eerste achterkleinkind noemen we haar meterke.
Neen, groot is ze niet. Maar wat een hart.

Ons meterke.

DSC_7408

2 gedachtes over “Meterke

  1. Koester ze maar! Ik mis ze nog elke dag. Soms ga ik eens naar kerkhof om mijn kindjes te tonen. Maar daar gooit Marcel liever met steentjes en jette trekt aan de bloemen… Ze tonen zich dus precies zoals ze zijn :-)

Geef een reactie

