Update Seppe

Ik dook eens in de archieven van mijn blog.
Af en toe maakte ik een soort update van Anna. Ik kan niet achterblijven met Seppe, daarom een update.

Eten
‘S morgens mamamelk, samen in bed
Daarna aan tafel een stuk boterham
Groentenpap met veel smaak
Fruitpap halvelings tegen zijn zin
Mamamelk rond 19u
Fles poedermelk met doorslaappoeder rond 22.30u

Slapen
Over dat slapen…zucht
Het kind sliep op dat jaar misschien een keer of 10 door.
En ja, in het begin jaagde ik mij daarin op, maar die tijd ligt al lang achter mij. Het kind huilt even, ik wil niet dat zijn zus wakker wordt en pluk hem uit zijn bed. Hij drinkt bij mij, we slapen of soezen intussen en ik leg hem terug in zijn bed. Ik kijk niet meer naar de klokradio, ik herinner me er ’s morgens soms amper iets van.
Overdag soms een voormiddagdut, maar elke dag sowieso een lange middagdut.

Mobiliteit
Enthousiaste poepschuiver
Steeds vaker zichzelf rechttrekken, eerst tot kniezit, nu altijd tot rechtstaan
Soms kruipen op handen en knietjes

Mond
Ja, alles gaat hier eerst naar het mondje
In de top tien van meest vieze dingen: kattenbrokken, een pissebed, je rechttrekken aan de wc en aan de bril lekken

Humor en hobby’s
Protkussen geven op de blote armen en nek van zijn moeder
Snel wegkruipen en achter zich kijken terwijl je hem achtervolgt
Naar de vuilbak in de badkamer spurten en hem zo rap mogelijk omkieperen
Op washandjes zuigen
Zijn zus zien

Op stap
Dagelijks in de draagdoek ♥
Met de buggy als het lief met hem op stap gaat
Achteraan op de fiets sinds een maand of 2
In de autostoel sinds een maand of 3

Tanden
Ja, twee echte, de kleine snijtandjes
En twee die serieus aan het doorkomen zijn, de grote snijtanden
Met die combinatie kan je knarsetanden…oh gruwel

En het verschil meisje/jongen?
Hij heeft echt ne fermen bos haar, zijn zus was nog bijna kaal op die leeftijd
Hij heeft een piemel en zijn zus niet. Eenmaal de pamper open, gaan zijn handjes die richting uit. En hij kan er ver mee plassen, dat ook.

Geef een reactie

