Sex

Mama, wat wil sex zeggen.
Tijd winnen…waar heb je dat gehoord?
Op tv, bij spiderman.
Hè? Ik moet haar beter in de gaten houden…zucht…euh…dat is als 2 grote mensen elkaar een knuffel geven in hun blootje.
Fier op mezelf omdat ik iets zei dat nog wel mooi klinkt
Mama?
Ja, liefje.
Maar dat wil ook zeggen “zes, hé.”
Verdwaasde blik…besef…ik heb hier eigenlijk iets uitgelegd dat niet had gehoeven!
Ah, six! Ja, dat willen zeggen “zes”.

En begin nu niet over “waar zat gij met uw gedachten, hé”
Ik durf wedden dat ge zoudt geantwoord hebben “ik zal u dat later ne keer uitleggen, kind”
Of niet?

3 gedachtes over “Sex

  1. Haha nele, fantatisch en ja hier kom ik dat ook tegen … volgens ons dochters hebben mama en papa “HET” al vier keer gedaan … :-P ik laat ze nog een beetje in hun geloof … :-)

  2. Ja, wij drie keer, volgens Mette. En, Nele: Uma liep een tijd geleden de hele tijd over “seksen” en “sexy” bezig, dus zo gek was je uitleg ook niet hoor. Zij had het echt niet over zes: Seksen kwam oa ter sprake toen ze met Mats in de douche stond… Ik heb al uitgelegd dat ik dat woord uit haar mond niet meer wil horen omdat het een lelijk woord is en zal mijn uitleg over het hele verhaal binnen een jaar nog eens doen, met zelfgemaakte tekeningen en al. (Mette, intussen dus al een paar jaar geleden: Oh, mama, ga je dat ook eens vertellen als mijn vriendinnen hier zijn? Mag ik die tekeningen mee naar school? Intussen leest ze Hollandse boeken (categorie 10+ in de bib) waarin ouders “een kind vrijen”…) De tijd van desinformatie over die materie is gedaan!

Geef een reactie

