Seppe

Anders dan bij Anna wisten we deze keer wél dat Seppe een jongen zou zijn.
Een hele poos geleden, ik moet zo’n 16 weken zwanger zijn geweest, ging ik naar de huisarts. Ze vroeg – om mij plezier te doen- of ze eens naar de harttonen van de baby moest luisteren. Graag, dat is altijd wel wijs om te horen, zeker omdat ik toen nog geen baby voelde bewegen. En maar zoeken, en niks horen. En nog eens proberen. Tot ze zei “dit is niet normaal, je moet naar de spoed”. Ik sloeg eerst alle kleuren uit en vond al snel mijn koelbloedigheid. Het lief werd opgetrommeld en wij naar Maria Middelares. Geen gynaecoloog te bespeuren en doorverwezen naar een privépraktijk. Met een overvolle wachtzaal. Ik liep zowat de muren op. Gelukkig mochten we ertussen. De gynaecoloog deed een echo en zag een baby bewegen en hoorde een hartje kloppen. Ik begon te bleiten van colère en opluchting. Toen ze plots vroeg of we het geslacht wilde weten, riep ik “JA!”. Dat het lief geen inspraak had en de 4jarige dochter erbij zat, kon me op dat moment echt niet schelen.
Een jongen dus.
Wat Anna dan weer de reactie ontlokte “Neen, ik wil geen broer. Neen, ik wil een zus. Echt, ik wil een zus.” De sfeer zat weer ok :-)

Onze meisjesnaam, Alice, mochten we opbergen. Ik begon te zoeken naar namen en mailde lijstjes door naar mijn lief.
Cas werd al gauw afgeschreven. “Hahaha, dan kunnen ze later zeggen “van het Casje naar de muur”. (Okay, dan)
Evenals Otis “Dat is een merk van liften”. (Jaja, komt gij anders ne keer met een voorstel)
Ik mailde “Sig, Stig, Sep”.
“Sep”, antwoorde hij, “maar nog beter Seppe”.

DSC_3991

deze foto werd exact een jaar geleden genomen.

6 gedachtes over “Seppe

  1. Ooh, Elke, wat een vreselijk filmpje. Ocharme dat kereltje. Zo erg was het niet bij Anna :-)

  2. Dat is exact mijn verhaal van hoe ik het geslacht van onze oudste te weten kwam. Zenuwslopend was dat. Gelukkig liep het daar ook goed af.

  3. Mijn “frank” valt nu pas: Anna en Alice, dat zouden mijn TWEE (Eeklose) grootmoeders geweest zijn.

Geef een reactie

