Het verhaal van het geboortekaartje

seppevorokant1xEn dan…bijna 11 maanden na de geboorte van onze tweede spruit…het verhaal van het geboortekaartje.
Voor Seppe mocht het iets zelfbedacht zijn.

Het stofje
Een Jeroen Meus-achtig vichy-stofje. Gekocht op een stoffenspektakel. Ik op het stoffenspektakel, terwijl ik amper weet hoe ik het naaimachine in het stopcontact moet steken.

De naam
De naam wisten we al. En door Anna geschreven, zonder dat ze wist wat ze schreef.

De spruiten
Op de kaartjes van beide kinderen hebben we het over spruiten, vandaar spruiten op de foto. Maar dan…de zoektocht naar spruiten. Ik had al een afspraak bij An Nelissen voor de foto.
Enkele dagen ervoor ging ik naar de groentenboer voor een zakje spruiten. “Sorry, maar dat is het seizoen niet, jong, daar gaan we u niet mee kunnen helpen”. “Geen probleem, groentenboer, dan ga ik wel naar Delhaize,” dacht ik. Maar in Delhaize ook niet. En in de Carrefour ook niet. En in de Colruyt ook niet. En bij het ISPC ook niet. En bij den Turk bij Sint-Jacobs ook niet. En op de veiling ook niet. Ik probeerde nog een oproep via facebook met de vraag of iemand een zwangere vrouw kon helpen aan spruiten (en ik stak het op een zwangerschapsgoestje).
MAAR SPRUITEN ZIJN ZOWAT DE ENIGE GROENTE WAAR ER ECHT EEN SEIZOEN VOOR IS.
Ge kunt bonen uit Kenia kopen in de winter, Granny Smith uit Kaapstad in de lente, aardbeien uit Spanje in de winter, maar SPRUITEN KUNT GE GEDURENDE ENKELE WEKEN NERGENS VINDEN.
Ha, zo leuk, ik zat met mijn afspraak bij An net in die weken.
Er kwam net geen zwangerschapsbleiting van en ik kocht in het geebeetje een zak diepvriesspruiten.

De foto
An nam wel 600 foto’s van 2 spruiten op een JeroenMeusachtig tafellakentje. In haar tuin.
Nadien kregen we 20 foto’s van 2 spruiten, waar we deze uitkozen.

 

 

Een gedachte over “Het verhaal van het geboortekaartje

  1. Herkenbaar!!
    Wij trokken onze spruitenfoto’s zelf. Maar het waren er ook miljarden.
    En ik die infini maar arrangeren!

Geef een reactie

