Mamamelk

image

Nooit gedacht, maar vandaag zitten we aan 10 maanden mamamelk. Seppe drinkt officieel nog 2 keer per dag. Officieus is dat wat meer. In de nachtelijke uren gebeurt het ook en soms bij een verdrietje overdag. Of als genadeschot voor in te slapen. Of als dessertje na de groentepap.
Ik had het zo niet gepland, maar als het aan mij ligt, gaan we nog even door.
Ik herinner me de eerste dagen, toen ik het bijna uitschreeuwde van de zeer.
Ik herinner me de warme juliedagen dat hij om de 2 uren borstjesmelk dronk.
Ik ga me mijn leven lang herinneren dat hij tegenwoordig, na zijn bad en nog maar half afgedroogd, zijn portie eist.
En nee, ik wil hier geen polemiek opstarten over borstvoeding. Ieder zijn zin. Commentaar krijg je sowieso. Twee keer per dag is te weinig “om de productie op gang te houden”. Mijn god, wat klinkt dat vies.
Of  “ge moogt hem dat zo niet geven, anders gaat hij later altijd willen eten als hij het lastig heeft.”
Of  “dat is toch veel te lang, dat is tegennatuurlijk”.
Foert allemaal, wij doen ons zin :P

5 gedachtes over “Mamamelk

  1. Doen! Onze dochter kreeg ook tien maanden en heeft het nooit gebruikt als chantagemiddel (ze is nu vijf jaar :-))

  2. Super, mensen als jij zijn mijn voorbeeld :-) .
    Ik zit nu aan 7,5 maand en wil ook nog wel even doorgaan!

Geef een reactie

