Mont Ventoux

Het lijkt wel of die berg ons jaar na jaar roept. Er gaat geen jaar voorbij of we gaan er per auto of per fiets heen. We moedigen klimmers aan en kijken naar de steile bergflanken. We tonen de dorpjes in de vallei aan onze oudste. En we leggen uit dat dat kleine torentje toch niet zo klein is.

Jaren geleden, ik denk het eerste jaar dat we die kanjer opreden, nam ik een foto van Anna’s papa op de kale berg. De berg leek immens en mijn lief erg klein. Toen we enkele weken geleden met onze kroost de afdaling inzetten, riep ik plots “STOP!”. En ik nam dezelfde foto die al jaren aan de muur van onze slaapkamer hangt. Deze keer met ons meisje.

DSC_5043bis

Een gedachte over “Mont Ventoux

Geef een reactie

