De donder en de bliksem

Ik ben echt nooitvanzeleven bang geweest van onweer. Ik vind onweer de max. In één van mijn jeugdherinneringen staan mijn papa, mijn broer en ik op een zomerse avond in het deurgat. Net niet in de regen, naar buiten te kijken naar de bliksems. Nog mooier zijn bliksems ’s nachts. Prachtig gewoon.

Ik wilde mijn dochter dat graag meegeven. En als moeder en vader niet bang zijn van onweer dan is het voor een kind ook evident dat dat niks is om bang voor te zijn.

Tot vorige week…ze kwam van school en er kwam in een grote gulp uit…dat de bliksem een trapje is en dat dat veel lawaai maakt en dat je huisje dan in brand staat…

 Dat had de juf haar nu niet moeten leren.

 

 

Net uit bad, luisteren naar de wolkjes die botsen.

Een gedachte over “De donder en de bliksem

  1. schattig,hoe geconsentreert dat ze luistert.met haar handoekske op haar haren:)

Geef een reactie

