Oudercontact

Vandaag ging ik naar mijn eerste oudercontact.

De juf zat aan de ene kant van het tafeltje op een kleuterstoeltje en ik aan de anderen kant, ook op een ministoeltje.

Voeten op de grond.

Mijn supermeisje is ook maar een gewoon meisje. Eentje die duidelijk van het einde van het jaar is en nog erg jong. Ze ruimt erg flink op (hè?!) en gaat helemaal op in de weekthema’s. Maar ze durft wel eens kindjes slaan. Deze week heeft ze twee instappertjes in het peuterklasje gekrabt. Daarvoor is ze zelfs een half uurtje bij de directeur op straf moeten gaan zitten. Ze treuzelt niet in de gang en komt snel terug als ze naar het toilet is geweest. Ze knutselt graag. En deze week is ze een keertje uitgeroepen tot flinkste kindje. soms loopt ze op de speelplaats naar de juf om haar te knuffelen en zegt ze: “je bent de liefste juf”.

Voeten op de grond.

’t Is even wennen, zo’n oudercontact. Tuurlijk weet ik dat mijn kind geen superkind is. Tuurlijk heeft die mindere kanten. Maar een “vreemde” die mijn kind toch goed kent en heel nuchter en neutraal mijn kind evalueert, het is wennen.

4 gedachtes over “Oudercontact

  1. @Jessie: normaal wel hoor.
    Goh, wat is dat toch anders bij ons op school (freinet). We hebben afgelopen week klasvergadering gehad waar de bedoeling was om de juf te evalueren. Fijn, tof, grondig met de nodige feedback.
    Verder hadden we het er als ouders over dat op het individuele oudercontact eigenlijk niks nieuws gezegd wordt. Gewoon om dat de communicatie door het jaar heen zo open is. Je weet al waar je kind in uitblinkt, wat zijn werkpunten zijn, …
    Maar inderdaad is het wel confronterend, zo’n oudercontact. Je kind op school is niet je kind thuis.
    Maar mij lijkt ze een gewone, lieve peuter hoor ;o). En dat van het einde van het jaar; hebben we met Lena ook aan de hand gehad. Ze heeft over haar eerste graad (1e en 2e lj) 3 jaren gedaan. Nu is ze zowat de oudste van de klas, en blinkt ze!
    Komt wel goed jong ;)

  2. Ik zie de juf niet zo veel. Anna wordt tegen 8u afgezet en dan is ze er nog niet. Als ik haar tegen 17.15u ga halen, is de juf al weg.
    Ik zou begot niet weten waar de juf sterk in is en waarin ze minder is.
    @Jessie, op het einde van het instapklasje hadden wij geen oudercontact.

  3. Lap zeg, gisteren naar de opendeurdag van de school geweest en niet zo ’n geweldig leuk gevoel aan overgehouden… En dan dit… Pfff, kan ik misschien thuisonderwijs aan mijn kleine meid geven?

Geef een reactie

