Kleuter

Als ik naar de onderstaande foto kijk, dan denk ik:

Ze wordt groot. Net zoals niemand ziet dat je per week 400g afvalt, zo zie je zelf je kind niet groeien. Tot je naar een foto kijkt en ineens een andere blik ziet, de lijnen van haar gezicht die anders worden. Het peuter is er echt wel af, het is een (kleine) kleuter.

De schram is van Simon. Het zag er niet mooi uit toen het net gebeurd was. Anna was best wel onder de indruk van wat die grotere jongen had gedaan. In een eerste flits wilde ik Simon wel eens ferm mijn gedacht gaan zeggen. Maar dan besef je dat je helemaal niet weet wie er begon. Dat je niet weet wat eraan vooraf ging. Dat Simon “zijn vet” al had gekregen van de juf van toezicht. Dat Anna ook wel eens anderen duwt of slaat. Maar die eerste flits is er altijd één van “wie heeft het gewaagd om dat met mijn kind te doen!”

3 gedachtes over “Kleuter

  1. Wacht maar tot ze met haar ogen begint te rollen als je haar een opmerking geeft en zo’n grote-mensen-allures krijgt. Grappig en moeilijk tegelijk.
    Een steek door je hart als je je kind op school afhaalt met zo’n schram in het gezicht, herkenbaar.

Geef een reactie

