Tut

Tut? Welke tut?

Waar de moeder vooraf zo aan twijfelde of het wel zou lukken, daar ging de dochter erg licht over: de tut aan de Sint geven.
Ik kondigde het ruim op voorhand aan dat de tut zou afgegeven worden. De Sint zou die meenemen en in ruil zou hij speelgoed en lekkers brengen. De tut zelf, die ging de Sint aan babietjes geven die er geen hadden. Ze argumenteerde dat ze zelf ook nog heel klein was en vroeg of de blauwe tut kon blijven. Wat vond ik het zelf ook lastig!

De Sint kwam op bezoek in de kreisj waar ze vroeger ging en daar werden de tutten live afgegeven. Zonder tegenstribbelen, zonder 1 traan. Ook ’s avonds werd er niet meer op teruggekomen en de dagen nadien ook niet. Of toch…”mijn tutjes zijn die bij Mats, hé, dat is nog een kleine baby”. Mats is ons bijna 4 maanden oude buurjongetje.

Bravo, meisje!

3 gedachtes over “Tut

  1. Ik hoorde in de week nog een mama zeggen, die een zoontje heeft dat zo oud is als onze Fran (7 dus): ik krijg ‘m zijn tut niet afgepakt.
    Ik moest even slikken. Hier gingen de tutten ook mee met de sint, rond hun 3e verjaardag. Korte pijn.

  2. ik had echt nooit gedacht dat het zo vlot ging gaan want ze was toch nog erg gehecht aan die tut.Je bent een flinke meid, Anna!

  3. Als ze eens wil komen kijken: het klopt, hoor, haar blauwe tut is echt bij Mats! (Uma zei in de tijd: Anna heeft ook zo’n tut in de slaapklas, dus ik weet wat voor exemplaar dat was :-). Then again, beter niet meer over uitweiden, over die tuten, voor Uma verklapt dat Mats de zijne eigenlijk niet van de goedheilige kreeg… Zij vraagt er ook niet meer naar, trouwens, maar ze sabbelt soms wel op andere dingen nu..)

Geef een reactie

