Drie worden

Volgens mij is geen enkele verjaardagsfeest zo leuk als je derde verjaardagsfeest. Echt waar. Ik zou kunnen schrijven over de lekkere chocomousse, de zelfgemaakte kaastaart, de massa’s ballonnen in de gang, de slingers in de living en de bloemen op tafel. Of over sabayon en M&M’s, over lachende gezichten, euforie en flitsen van het fototoestel.
Maar ik kan niet onder woorden brengen hoe geweldig ons meisje het allemaal vond.

De kadootjes bleven maar komen en waren er allemaal kloef op. Plasticine met accesoires, een memospelletje, een heuse verkleedkoffer met verkleedkleren, zelfgebreide poppekleedjes, voorleesboekjes over Anna, een tekenbord, een handgemaakt kleedje, jasje en handtasje. Hoewel kadootje heel leuk zijn, vallen ze in het niets bij het gezicht van ons meisje bij het losscheuren van al dat geschenkpapier.

Na het feest begonnen moeder en vader als een goedgeöliede machine aan de opkuis. Ondertussen vroeg ons prinsesje om naar tv te kijken. Wat mocht. Die uitgetelde prinses, languit in de zetel, ik kreeg er bijna tranen in mijn ogen van.

Dikke knuffel, lieve meid.

 

 

5 gedachtes over “Drie worden

  1. vind nu maar eens ideale cadeautjes voor sinterklaas en kerst enzo! ze heeft al die perfecte cadeaus al gehad :-)

  2. Drie is inderdaad een zalige verjaardag! De eerste keer dat ze echt bewust weten wat er gaat gebeuren, vind ik. Geniet ervan, en nog eens driewerf hoera!

Geef een reactie

