Oma Jes, opa Jan en kabouter Pinnemuts

Elke avond krijgt ons spook 4 verhaaltjes. Ja, dat kan omdat ik hier geen 3 andere koters heb rondlopen.

Het eerste verhaaltje is er eentje uit een boekje. Vaak een Anna-verhaaltje maar even vaak een boekje uit de bib of nog iets anders.

Het tweede is altijd een verhaaltje over opa Jan. Anna en haar opa Jan hebben nooit de kans gehad kennis te maken met elkaar. Omdat ik niet wil dat die opa Jan een vreemde man blijft voor haar, nam ik me al heel vroeg voor er veel over te vertellen. En dat doe ik nu, elke avond opnieuw.

Het derde verhaaltje gaat over oma Agnes, door Anna oma Jes genoemd. Een crème van een madam die ook nooit haar kleindochter in haar armen nam.

Het vierde verhaaltje is er eentje over kabouter Pinnemuts. Hoe ik daar opgekomen ben, weet ik niet meer. Kabouter Pinnemuts is een kabouter met een rode pinnemuts die samen in een paddestoel woont met zijn vriendje de muis. Ze wonen naast Plop, de commerciële kabouter, en naast de mama en papa van kabouter Pinnemuts. De kabouter en de muis beleven dolle avonturen.

Ik denk dat ik de komende tijd hier af en toe eens een verhaaltje ga neerpennen. Nee, dat zijn geen hele epistels, het zijn verhaaltjes van soms amper een halve minuut lang (afhankelijk van de inspiratie van het moment). Nee, ook geen hoogstaande literatuur. Het zijn korte, kleine verzinsels die ik niet wil vergeten.

Een gedachte over “Oma Jes, opa Jan en kabouter Pinnemuts

Geef een reactie

