Sinterklaas

Er worden hier Sinterklaasboekjes gelezen, liedjes gezongen en filmpjes van “Dag Sinterklaas” gekeken. Misschien ben ik er wel te vroeg mee begonnen, maar dat is de schuld van die grote intocht van Sinterklaas in Antwerpen. Tussen twee grote wandelingen in de Ardense bossen door, keek ik heel die show uit. Zalige tv.

Enkele bedenkingen
* ik vertelde Anna over het schoentje en de wortel en de schouw en zwarte Piet. Vanaf welke leeftijd heeft een kind door dat er door een schouw zonder gat nooit een zwarte Piet kan komen?
* als ik haar vraag wat de Sint moet meebrengen, grijnst ze en zegt “Chocolaaaa”.
* De Sint gaat Anna’s tuutje meenemen. In ruil voor chocola en speelgoed, maar dat laatste hoort ons Anna precies niet. Ik vind het zo triestig dat het kind die tuut moet afgeven. Onlangs vroeg ze heel lief “Mama, het tuutje van de crèche (haar blauwe tuut) niet aan Sinterklaas geven, hé?”. “Krak”, zei mijn hart. “Afgeven, die handel”, zei mijn verstand. Haar tandjes staan er nu al een beetje scheef van, ook al tuut ze enkel bij het inslapen en trek ik de tuut uit haar mond als ik ga slapen.
* Ondertussen kocht ik haar kadootje; een kassa van Fisher Price. Eén van de klassiekers van het speelgoedmerk waar ook ik als kind mee gespeeld heb.
* Ze krijgt ook nog een boek van  Guido Van Genechten.
* En chocolaaaaa natuurlijk :-)

imgres.jpgimgres.jpg

imgres.jpg

 

 

1.jpg

5 gedachtes over “Sinterklaas

  1. ik denk dat het rond de leeftijd van 6 jaar was dat jullie vragen begonnen te stellen over de sint en de paasklokken.

  2. Doorzetten he!
    @oma Greet: dat was omdat ik pa in den hof paaseiers had zien verstoppen :-)

  3. Ons Noortje die had nu al door dat zwarte Piet niet door de schouw kon,want die is toe. MAAR zo fier of ne gieter zei ze ‘mama, dan moet jij het bakje van de poort (elektrische poort) aan de Sint geven en moet die maar op het knopje te duwen en dan kan die ook binnen’. Zo simpel lossen ze dat op :-)

Geef een reactie

