Kleine verhaaltjes

zaterdag 13 augustus 2011: broodpudding
Ik had veel oud brood in huis en broodpudding maken (bodding, zoals wij zeggen) leek mij een haalbare kaart om mijn ons klein spook te maken.
Ik woog het brood af, zij maakte er kleine stukjes van. Ik deed suiker in de kom, zij goot er melk bij. Ze proefde een rozijntje en kieperde de rest in de kom. De kookwekker (minutterie, zoals wij zeggen) werd op 45 minuten gedraaid en ik legde uit dat de “taart” uit de oven mocht als het belletje ging.
Toen de bodding eruit mocht, keek ze, snoof ze en zei met veel goesting: “Lekker, hé, mama”.
Na ons middageten, liet ik haar even proeven. Ze spuwde het ministukje net niet uit: “Dat is vies, hé, mama. ik wil een snoepje.”

 

zondag 14 augustus 2011: de sjakosj
9.45u Anna en ik deden vanmorgen de rommelmarkt van het Patershol aan. We scoorden een koopje: een echte blauwe sjakosj op kindermaat. Je weet wel, zo van die sjakosjkes zoals wij vroeger bij onze eerste communie droegen.
18.45u Anna komt met een air de keuken binnengestapt, de sjakosj over de schouder.

“Mama, ik ga gaan werken.”
“Ah, en wat ga je doen op je werk?”
“Met de computer spelen”
“En wat nog?”
“Op papiertjes schrijven”

2 gedachtes over “Kleine verhaaltjes

Geef een reactie

