Flamini (*)

Op Hemelvaart vierden we met de hele familie feest om de mater familia te vieren. Metertje, meter, moeke werd 86jaar. Toen ik haar vroeg hoe ze zich voelde, antwoorde ze schaterend: “Gelijk da’k 20 ben!”

Toen ik haar huisje gevuld zag met al dat volk, besefte ik plots dat er zonder haar gewoon niemand van ons zou zitten. Zij maakte mijn ma en mijn tante, die op hun beurt zorgen voor een neef en een nicht en een broer en een zus en mezelf die op hun beurt dan weer zorgen voor 2 stoere jongens en 2 schattige meisjes. En ook de lieven en echtgenoten zouden daar niks te zoeken hebben gehad, zonder haar.

Professionele kadootjesopenmaakster in bijberoep (ook kadootjes van anderen)

 

(*) Familie dus, maar Anna zegt flamini

Geef een reactie

