Meterke

We gingen op bezoek bij mijn meter, mijn oma, de mama van mijn mama. 85 lentes en nog steeds very alive and kicking. De goedheid zelve. Bezige breister van poppenkleedjes en kousjes. Liefhebster van een “klein portoske” als aperitief, enkel als er bezoek is en de gast ook Porto drinkt. Verzorgster van de vogels in de buurt. Kokkin van de lekkerste snijbonen ter wereld.

Meterke zeggen we. Omdat ze de 1.60m niet haalt en omdat alle achterkleinkinderen haar zo noemen.

Boekje lezen

 

Foto's kijken

 

Anna wil kuisen en krijgt gerief van meterke

 

Wat gaan we eten? Snijbonen, meisje, maar voor jou maak ik speciaal appelmoes.

 

Kruimels voor de vogels

5 gedachtes over “Meterke

  1. Ik noem ze al heel mijn leven:moeke.
    Het is een pracht van een moeder, grootmoeder en overgrootmoeder, iemand om te koesteren!

  2. O wat zou dat fijn zijn, mocht mijn meme er ook nog zijn…
    Lief dat je zo’n mooi bericht aan haar wijdt

  3. Zeer mooie foto’s.
    Ik zoek eigenlijk ook foto’s om te gebruiken tijdens vormingen rond intergenerationeel werken. Mag ik deze gebruiken?

Geef een reactie

