Kapper

Ja, ik heb het ook gezien; het kind ziet er bij momenten verwilderd uit. Als ik 2 staartjes maak en haar schuivertje blijft zitten, ziet ze er stralend schattig uit. Maar iedereen met kleine kindjes weet dat schuivertjes NIET blijven zitten.

Anders ziet ze er dus een beetje veel verwilderd uit. Ze is nog nooit naar de kapper geweest, tot een jaar geleden was ze immers zo goed als kaal (op haar nektapijt na).

Knippen jullie zelf? Of hebben jullie een fantastische en goedkope kinderkapper? Zijn alle kinders hysterisch bij een coiffeur en is dat erfelijk? Ik was als uk als de dood voor die vent met zijn grote schaar. Zijn er andere opties dan een coupe-castrol? Het gemak van een froufrou of de sierlijke vrouwelijkheid van een zijstreep?

En vooral, kunnen jullie garanderen dat die krullen terugkomen?

9 gedachtes over “Kapper

  1. Oei, da’s een moeilijke… Geen flauw idee of die krulletjes terugkomen aangezien die 2 van mij allesbehalve krulletjes in hun haar hebben ;)
    Maar verder zijn ze altijd wel braaf bij de kapper, op voorwaarde dat het niet te lang duurt natuurlijk. Zelf zou ik er echt niet aan durven beginnen…

  2. Neen, ik knip niet zelf. Onze fantastische kinderkapper doet dat. Tussen 1 en 3 schijnen ze allemaal bang te zijn van de kapper. Boekje meedoen om ze af te leiden hielp hier. Veel ‘coupe’ moest er hier nog nooit geknipt worden, wel verwilderd babypluis. En de krullen, die blijven vooralsnog terugkomen.

  3. Hier geen krullekes,wel een kapster thuis :-) mama :-)
    Gezien de bezoekjes aan de kapper garant staan aan hysterisch gehuil,gekrijs,stampen met armen en benen. De kapper zegt dan doodleuk ‘ik ben erger gewoon’ :-/
    Maar thuis wacht een beloning met chipjes na efkes 5 seconden stilzitten…vaak met een scheve froufrou als resultaat.

    Jannes daarentegen,die heeft al met veel plezier zich 3 keer laten kappen :-) en dat terwijl hij nog maar 9 maanden is

  4. gewoon bij Carinne, rechtover Tina (voor het snoepje achteraf)
    Ben je meteen op de hoogte van alle pleinroddeltjes.

  5. Ik heb Sion al zelf geknipt, en hij is nu aan zijn tweede knipbeurt toe (na 1 jar en 4 maanden). En dat gaat wel goed, tv aan, bij papa op de schoot, en knippen maar :-) Maar ik heb wel een beetje ervaring met knippen, mijn ouders en Bart knip ik ook, en die zijn tevreden ;-)

  6. soms knip ik ze zelf, soms gaan we naar vanhecke op de albertlaan voor de coupe er weer in te krijgen…
    ze zijn lief met de kindjes en doen het ook lekker snel, geen tranen!
    bij leonie liet ik twee keer een froefroe knippen voor het gemak en twee keer had ik er zoooo spijt van, nu groeit hij dus mee voor de vrouwelijke zijstreep;-)
    en bij theo, zijn nekkrulletjes waren weg!! maar ze komen gelukkig na een tijdje toch terug.

  7. Ik denk dat Anna en Leah zowat hetzelfde haar hebben. Dat van Leah was ook OK in een staartje, maar heel warrig zonder :-)
    Vorige week is een kennis (die altijd Lief zijn haar knipt) haar haar voor het eerst komen knippen. Gewoon in haar eetstoel, schortje aan, haartjes natmaken, knippen en klaar. Er is niet zoveel af, maar het is wel gelijk geknipt. En de krulletjes zijn gebleven. :-) Ik zal een van de dagen eens een foto posten.

  8. Yane had ook krullen, welliswaar niet zoveel als Anna. Jammer genoeg is er nu geen enkele krul meer te bespeuren…
    Wij gaan met haar naar de kapper, ik heb er nog nooit zelf aan geknipt. Ik zou dat niet durven eerlijk gezegd.

Geef een reactie

