Braaf?

Gesprek op een doordeweekse avond.

Alles goed? Heb je veel gespeeld?

Ja.

En met wie heb je gespeeld?

Ben je braaf geweest?

Ja.

Ben je stout geweest?

Neen

Heb je in de hoek moeten staan?

Neen.

Heeft Pierre in de hoek moeten staan?

Neen.

Ina?

Neen.

Theo?

Neen.

Wie heeft er in de hoek moeten staan?

Met een grijnzend gezicht: Pauline! (de verzorgster)

Ik ben ’s avonds zo curieus naar wat ze gedaan heeft, met wie, enz. Af en toe lost ze iets, maar meestal is het heel kort ja/nee.

5 gedachtes over “Braaf?

  1. Herkenbaar! Marie lost ook weinig, toch niet als we er zelf naar vragen. En als ze dan iets vertelt of antwoordt, kunnen we er niet altijd van op aan dat het klopt :)

    Soms begint ze uit het niets wel iets te vertellen over school, op een moment dat wij er niets over vragen. Of speelt ze dingen na die ze in de klas gezien of meegemaakt heeft.

  2. Hier ook enkel als je ernaar vraagt. Al kwam er vandaag wel spontaan “De juf heeft fak joe gezegd tegen mij” uit.
    Pardon? En dat na een paar weken school. Dat belooft…

  3. Heel herkenbaar. Ze zegt totaal niets. En als ik vraag, heb je getekend, gelezen, met de poppen gespeeld,… zegt ze telkens: “Jaaaaa” Dus daar kom ik ook niet veel mee verder. Ik zou toch graag wel eens een vlieg zijn, ginder in de crèche…

  4. als toch wel een stuk “buitenstaander” (de ma van sara en lore vdb) volg ik geboeid je blog… super toch hoe het leven van je “ukje” zo’n vorm krijgt!
    volhouden! en zeker alles opslaan…
    het moet wel “wijs” zijn als ze “later”
    haar levensloop nog eens van bij het begin kan nakijken!

  5. Hier ook herkenbaar. Ik merk wel dat als ik zelf iets over mijn dag vertel dat het er bij mijn zoon ook makkelijker uitkomt…
    vb:
    mama: ik heb niet zo’n leuk dag gehad vandaag.
    zoon (bijna 3): ikke wel! ik heb gekookt op sool!

Geef een reactie

