Opa slaapt

Anna: “Mama, kleuren! Stiffen!”

ik: “Wacht Anna, ga al maar aan je tafeltje zitten. Ik ga eerst een blaadje papier halen.”

ik: “Ah, mooi! Wat heb je getekend?

Anna: “Opa slaapt”

Hoe komt zo’n kind erop? En ziet ze er echt iets in? Ziet opa er in haar hoofd zo uit? En is dat niet frustrerend als uw handen niet willen tekenen wat uw gedachten zien?

5 gedachtes over “Opa slaapt

  1. Neenee! Dat is super! Zolang gij enthousiast blijft over haar tekenkunsten, zal ze dat zelf ook wel vinden.

    En eigenlijk… Begin niet met dingen voor te tekenen! Dát is pas frustrerend voor een kind, want dát kan een kind u nooit nadoen. Op den duur zit gij trouwens te tekenen ipv zij. ;)
    Ik heb zelden voorgetekend voor ons kinderen… Maar beschouw dat deel maar als beroepsmisvorming. :p

  2. Merci voor de tip. Had ik eigenlijk nog nooit zo bekeken, van dat voortekenen, maar klinkt wel logisch.

  3. Heeft ze het dan over nonkel Jan?

    Ben benieuwd om haar nog eens (en jullie uiteraard) te zien!

  4. Op de leeftijd dat Anna nu zit, tekent ze eerst iets en ziet er dan iets in, niet omgekeerd blijkbaar. (ook maar ergens gelezen hoor).

  5. Oh, dat denk ik niet. Opa is iemand anders dan Opa Jan, net zoals ze goed het verschil weet tussen oma en oma Jes (Agnes).

Geef een reactie

