Proper

Tja, wanneer is zoiets officieel?

Ik denk dat Anna min of meer proper is. Mijn weken verlof en het grote stickertjesblad hebben hun werk gedaan. En Anna heeft haar best gedaan. Onze kleine pruts gaat 90% van de keren gewoon helemaal alleen op het potje. Af en toe zijn er nog accidentjes. Die keer in de file aan de kassa in de H&M (solden-veel volk-juffrouw baele doet haar benen wagewijd open – grote plas-geen papieren zakdoeken mee – gapende en starende vrouwen) of die keer op het geboortefeest (juffrouw Baele doodop – paaaaaakken- hup op de schoot van mama – sluizen open).

Bedenkingen die ik me rond het-proper-worden maakte.

  • ik ben dus superfier, terwijl het gewoon gaat om een sluitspier.
  • onderbroekjes van hema zijn te groot, die van petit bateau en absorba passen prima. hopelijk erft ze de kont van haar moeder niet en blijft haar poep zo schattig.
  • bodietjes zijn nu enkel nog voor onder de pyjama, om te slapen.
  • die mooie salopette van tante Lien, die draagt ze niet meer omdat ze ze zelf niet kan uitdoen.
  • ik moet geen stress meer hebben tegen dat ze binnen enkele maanden naar school gaat
  • het lijkt al eeuwen geleden dat ik pampers ging halen in ’t Kruidvat.
  • handjes op de grond, poep in de lucht!
4 gedachtes over “Proper

  1. Hoera voor Anna!
    en lol voor de poep van de mama, die vast niet zo reusachtig is als je wel laat uitschijnen :)

  2. Fier op de sluitspier! Ik zie er een verkiezingsslogan in :-) Jammer van die salopette maar aan de andere kant is dit wel een vrijgeleide om massaal leuke broeken te fabriceren :-)

  3. oo! en rokjes! de fameuze rimpelrokjes met verstelbare knopen (voor als die kont er toch nog zou doorkomen ;-) graptje é pol

  4. Waaauw Flinke Anna!! Onze pottie training is na enkele beginnersgeluk pogingen wat stilgevallen. Wij zitten nu met een koppig meisje dat constant op het potje wil zitten.. maar het potje blijft droog. Gelukkig is er hier nog tijd tot September wanneer ze naar school moet. Volgens kind en gezin is het een klik die er plots komt, die sluitspier beheersen. Gewoon het juiste moment afwachten en dan kunnen ze in enkele dagen proper zijn.. wij wachten dus geduldig mee en slaan nog maar een voorraad pampers in ;-)

Geef een reactie

