Valt er u iets op?

  • mama komt direct.
  • moet mama helpen?
  • mama gaat eerst eten klaarmaken.
  • kom maar bij mama.
  • mama zal je jas aandoen.
  • neen, mama gaat je niet pakken.
  • geef maar aan mama.
  • mama zal een sinterklaas tekenen.
  • mama gaat een vers onderbroekje voor jou halen.

 

Dju, het lukt maar niet om mezelf dat af te leren. Mama moet ik zeggen.

4 gedachtes over “Valt er u iets op?

  1. Mamacentrische persoonlijkheidsstoornis? Zolang je maar niet ‘mama’ en ‘papa’ tegen mekaar zegt en niet alles verkleint of over een woef spreekt als je een hond ziet, is het nog zo erg niet denk ik :-)

  2. Ik zal dat ook stillekens aan moeten leren maar het komt mij zo onnatuurlijk over om in de ik-vorm tegen haar te spreken!

  3. Nora is 4, Marie bijna 3 en ik doe dat zelfs nog. Soms toch. Vooral tegen Marie, tegen Nora gelukkig bijna niet meer.

    Ik let inderdaad ook op het vermijden van teveel verkleinwoordjes, hoewel ik toch patatjes blijf zeggen i.p.v. patatten of aardappelen :) Oh, en ik krijg ook de kriebels als ouders systematisch tegen elkaar ‘mama’ en ‘papa’ zeggen. Of tegen hun dochter ‘zus’ zeggen. Brrr. Nu maar hopen dat jullie dat niet doen natuurlijk :))

  4. Nee, Tamara, wij doen dat zeker niet, ik krijg er ook de kriebels van :-)

Geef een reactie

