Taal

Taal is iets wonderlijk. Taalontwikkeling is echt super boeiend. Het lijkt alsof Anna al maanden woorden absorbeert. Als een spons. Woorden waarvan ik dacht dat ze het ene oor ingingen en het andere weer uit. Iedere ouder babbelt tegen zijn eenjarige dreumes, ook al zegt die niks terug. Iedere ouder denkt wel eens dat een peuter er niks van snapt.

  • Tientallen keren heb ik met Anna in het boek van de boerderij gekeken en verteld over de boer en de dierendokter en de molen, waar nonkel Sil aan werkt. Maanden later wijst ze in datzelfde boek naar de molen en zegt spontaan “nonkel Sil”.
  • Voorbije zomer gingen we op bezoek bij mijn tante is Spanje. Als ze nu een zwembad ziet of ons over hoort praten, zegt ze “Tante Mina”.
  • Ze roept “Nele!” naar me als ik niet reageer op “Mama!”.
  • Ze zegt keistreng “Pas op, hé!” tegen haar pop. Misschien heeft ze dat ook al eens horen zeggen :-)

Een gedachte over “Taal

  1. Pingback: Taal bis « Anna's Blog

Geef een reactie

