Potjes, pis en kak: deel 3

Mijn vorige pis-en-kak-postje dateren alweer van deze zomer. In augustus probeerde ik Anna heel even zonder pamper te laten rondlopen. Zonder succes.

We zijn 4 maanden  verder en Anna is intussen 25 maanden. Als we in de bakamer waren of ik ging naar het toilet, deed zij mee.  Soms had ze eens geen zin, maar niks hoefde, dus alles was ok. Net zoals Trijntje, liet ze me ook weten als ze in bad zat dat ze naar toilet moest. De wijze woorden van Katrien, een veel meer ervaren moeder dan ik, lieten me besluiten om het nog eens te proberen.

Ik kleefde een groot, groen blad op de deur naar de keuken en maakte er een kalender van. Een vakje voor elk van mijn 21 verlofdagen. Voor elke natte broek of plasje op de grond zou ik een wolkje met regen tekenen, voor elk plasje in de pot, mocht zij een stickertje kiezen en kleven. De pot verhuisde van de badkamer naar de living en ik legde er een stapel boekjes naast.

Vandaag zijn we gestart. Anna kreeg een onderbroekje aan, speciaal voor grote meisjes. Haar winterpantoffels bleven op het rek staan en ik deed haar Crocjes aan.

De voormiddag werd ingezet met twee wolkjes op de kalender. Maar nadien maakte ze precies een klik in haar hoofd. Tijdens haar spel riep ze ineens: “Plasje” en ze haastte zich naar haar potje.

Balans van de dag: twee wolkjes en 5 stickertjes. We zijn zó trots op ons meisje!

9 gedachtes over “Potjes, pis en kak: deel 3

  1. Oh, maar misschien is ze het morgen al weer helemaal vergeten. Ze heeft nog 20 dagen. :-)

  2. Maar nee gij! Ze gaat er snel mee weg zijn. ;) Dat klinkt kei goed.
    Gewoon volhouden.

    Ik supporter alvast mee vanaf deze kant van de lijn.

  3. Super voor Anna! Ze zal wel vertrokken zijn denk ik. Eén tipje van mijnentwege:als ze druk aant spelen is,ze er zelf eens aan herinneren de eerste 2 weken of ze niet opt potje moet. Want als ze volledig opgaan in hun spel voelen ze niet direct dat ze pipi moeten doen en dan zou het wel es een natte broek kunnen zijn :-/

  4. En vooral super voor de ouders!
    Meer plaats in de vuilbakken, meer plaats in de portemonnee,meer tijd voor jezelf (zeker als ze zelf vlot broek op en af kunnen doen) omdat je niet je activiteiten moet onderbreken omdat ze ineens komen klagen over vuile pamper…

  5. Hey!!!

    Wat lees ik hier?? Anna gaat op het potje!!!
    Super Goed! Dat gaan we in het kdv ook verder doen hoor!!!
    Daar heb ik heeeel veeel stikkers en stempels liggen !! :)

  6. Tof! Morgen is Anna nog een dagje thuis, maar ’t zou super zijn, mocht je in de crèche meedoen. Leg je stickers wel op een veilige plaats, want voor je ’t weet, is ze er mee weg. :-)

Geef een reactie

