Kerstboom

Vóór vorig jaar deden wij niet aan kerstbomen. Eind 2009 kwam hier voor het eerst een klein exemplaar in huis. Anna kon toen nog niet echt praten, maar de boom zorgde wél voor haar eerste woordje: “Ichtje“. Niet zozeer de boom, maar wel de lichtjes vond ze erg leuk.

Wat een verschil met dit jaar! Ze liep rond op de Kouter, danste op de accordeonmuziek en gaf de accordeonman een centje. Ze keek rond en riep: “Ammemaal bomen!

We kozen een klein, dik exemplaar en reden naar huis.

Ik vertelde dat ik een doos van zolder zou halen en dat we hem samen gingen versieren, net zoals in het boekje.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik deed de lichtjes en Anna nam de vilten paddestoelen en zong intussen van “Op een grote paddestoel, vol met witte stippen…

Ik nam de rieten kerstballen en zij gaf mij de kerstmannetjes: “Kijk, mama, Sinterklaas!

Ik gaf haar de de engeltjes en zij duwde de ballen in de boom, die er direct terug uitvielen.

’t Was wijs, vree wijs. Ik zit nog altijd te glimlachen.

2 gedachtes over “Kerstboom

  1. Anna heeft dat goed gezien! De kerstman is de McDonalds versie van Sinterklaas… ik zie haar zo al die bollen in de boom duwen :-)

  2. En het boekje mocht ik maandag afwisselend met dat van Sinterklaas een 5 tal keer voorlezen, ze kreeg er maar niet genoeg van!Ze is ook erg gefascineerd door de kerstboom,als het een beetje stil werd in de living vond ik haar steeds bij de kerstboom met een paddestoel of een kerstmannetje in haar hand.

Geef een reactie

