De eerste ontmoeting

Vorige week vrijdag kwam de Sint langs voor de kinderen onder/van de collega’s.

Ze was er totaal niet bang van, zoals ik had verwacht. Toen de Sint met zijn twee Pieten zijn entree maakte, wandelde ze er achter en bleef op ongeveer een halve meter van de Sint staan. Toen die zich met een zwier op zijn troon zette, maaide hij haar bijna mee.

Maar toen… Anna was het eerste kindje dat werd afgeroepen. Hij vertelde dat Anna toch wel heel goed haar mama helpt en heel mooi liedjes kan zingen, maar hij wist ook te zeggen dat ze niet met eten mocht gooien en alijtd haar korsten moest opeten. Toen kroop die felle dochter van mij op mijn schoot en piepte ze “Anna beetje bang“.

Het kado dat erop volgde, maakte veel goed. Ze begon het terstond uit te pakken en je zag dat ze het de max vond.

3 gedachtes over “De eerste ontmoeting

  1. de sinterklaasbaard is inderdaad wel indrukwekkender dan de baard van de vader des huizes, misschien moet ik mijn baard laten groeien tegen de volgende sinterklaas.

Geef een reactie

