Irritatie

Aansluitend bij het vorig postje; ik krijg er dus de seskes van als mensen vragen of er nog geen plannen zijn voor een tweede. Ja, tuurlijk zijn er plannen, maar ik ga niet aan uw neus hangen wanneer die plannen zullen uitgevoerd worden.

Stop dus met dat gevraag. En kijk naar mijn gezicht en niet naar mijn buik. En denk niet dat ik moet gaan overgeven als ik op het werk toevallig ’s morgens naar het toilet ga.

7 gedachtes over “Irritatie

  1. Bij mij gaat het soms over kinderen, maar vaak: en? nog geen bouwplannen? en? gaan jullie eigenlijk nog trouwen? en? nog geen zin in kindjes? en? al veel gespaard om een huis te kunnen kopen? en? en?

    en wat? ik noem dat vervelende smaltalk. gewoon de vraag terugsmijten en genieten van de verbaasde en onbeholpen reactie :-)

    tegen een dikke (bemoeizuchtige) vent of vrouw: en? wanneer ben jij uitgerekend?
    tegen de rochelende bejaarde: en? voor wanneer ist?
    tegen de (ver)bouwmaffia: en? duurt dat bij jullie eigenlijk nog lang?

    *MOEHA!

  2. Persoonlijk vind ik het nog vervelender als mensen er niets over zeggen, maar betekenisvolle blikken naar mekaar werpen. Zoals op de laatste drink met het werk, toen ik zei dat ik geen alcohol moest hebben omdat ik met de auto was en dat werd onthaald in een plotselinge stilte gevolgd door wat “naar mekaar gekijk” en stiekem gegniffel. Het hele labo is nu aan het speculeren over wat en wanneer, terwijl ik nog helemaal geen ambitie heb om aan kinderen te beginnen.

  3. Ik vind de vraag “en, nòg geen tweede?” zelfs irritanter dan toen men indertijd vroeg wanneer we (eindelijk) aan kindjes zouden beginnen.
    Mijn dochtertje is er ook bijna 2 en onze omgeving lijkt het precies zielig te vinden voor haar dat er nog geen broertje of zusje bijkomt.

    (maar kriebelen doet het ook wel :))

  4. ik zeg overal resoluut dat ik maar eentje wil. Als (en ik zeg als, want ik denk echt dat eentje genoeg is) we dan ooit voor een tweede gaan, dan is het een verrassing voor iedereen. Dat en het bespaart me al de vragen.

Geef een reactie

