Beetje zwanger

Ik denk geregeld terug aan twee jaar geleden, als ik hoogzwangere collega H. zie. Man, ik telde echt af naar dat zwangerschapsverlof.

Ik schreef toen dit in mijn zwangerschapsdagboek:

Lieve pruts,

Nog 5 dagen werken en ik ben thuis. Ik zit boordevol plannen: envelopppen halen en schrijven, kastje schilderen, meter met breiwol bezoeken, meubels in elkaar steken,…

En rusten.

Je neemt intussen zoveel plaats in dat het voor je mama niet zo comfortabel meer is. Slapen doe ik op mij zij, met steun van een kussen en worstie. Aan een buro stilzitten is na een paar uur een marteling voor mijn rug. Je stampt steeds op het zelfde plekje (rechts tg mijn ribben) en soms ook knal in het middel van mijn buik. Keihard.

Ik heb regelmatig harde buiken. Kortademigheid hoort er intussen ook bij. En mijn maag…pfff.

En ik ben verschrikkelijk emo;  ik zou bleiten voor ne niet.

Ik zag er toen zo uit:

Valt het op dat het terug begint te kriebelen?

2 gedachtes over “Beetje zwanger

  1. ik dacht even toen ik de titel zag: het is zover, de stand-up comedians hebben het weer geflikt :-). ik zal mijn moedergevoel moeten stimuleren als we samen zwanger willen zijn… :-)

Geef een reactie

