Ik ben twee en ik zeg nee

Ik peins dat we stilaan in die fase komen.

Zet je flesje maar weg. Nee! Ik ga je pyjama uitdoen. Nee! Kom, Anna, ik ga je wassen. Nee! Leg je maar op het kussen. Nee! Ik ga je gezichtje wassen, het tuutje moet weg. Nee! Gaan we je rokje aandoen? Nee! Enz…

Jaja, eigen willetje enal, maar ik ook, hoor, jongedame. ’t Is voor ons alletwee plezanter als je gewoon direct doet wat je hoort te doen. Mama slaan mag ook niet (waar heb je dat in hemelsnaam geleerd, slaan?!) en dan moet je eventjes in de hoek. Ah en dat geroep en geween-dat-start-met-een-trillende-onderlip, dat is maar nep, want als ik iets onnozel doen, lach je direct.

Mijn lief, klein, zot spook.

2 gedachtes over “Ik ben twee en ik zeg nee

  1. terrible two… terrible three… maar misschien fabulous four en funny five? maar dan weer stupid six en selfish seven. en nadien: annoying eight! hoera!

  2. Je moet eens tussen al die gewone praktische vragen met een uitgestreken gezicht vragen of ze een ijsje wil, wedden dat ze nee zegt!

Geef een reactie

