Potjes, pis en kak: deel 2

Ik was te snel met mijn oordeel. We zijn intussen een maand verder en Anna heeft De Pot ontdekt. Als ik haar ’s morgens uit bed haal, gaat ze op het potje. Na het middageten gaat ze op het potje. Ergens tussendoor, gaat ze op het potje. Zowel pipi als kaka. Helemaal vrijwillig en op eigen verzoek. Zonder training, neen, zomaar.

Elke keer krijgt ze een mini-applausje en een dikke bravo. Ze mag zelf het potje uitgieten in de grote WC en ze mag sjassen. En dan blinkt ze.

En nu? Ik weet het eigenlijk niet. Ik had het nu nog niet verwacht. Ik dacht ergens aan volgende zomer ofzo. Moeten we die pot nu beneden zetten, altijd in het zicht? En pampers overdag weglaten? Haar altijd laten gaan op het potje? Onderbroekjes kopen?

Moeders met zindelijke kindjes, help me! Wat zouden jullie doen?

4 gedachtes over “Potjes, pis en kak: deel 2

  1. Als ze op het potje kan en wil gaan, zou ik het haar gewoon laten doen en de pampers overdag inderdaad weg laten. Behalve voor dutjes en lange (auto)uitstapjes.

    Ze is er snel mee, maar het kan he! Bravo, Anna :)

  2. Had ik niet hoogzwanger geweest, dan was ik er ook mee begonnen toen Marie haar potje ontdekte. Ik zou het proberen, je hebt niks te verliezen hé.
    Het kan dan ineens rap gaan hoor. Marie was dag en nacht proper op 20 dagen tijd.

  3. Ik zou het potje zeker naar beneden halen en haar in een broekje laten rondlopen! Het is zeker het proberen waard!

Geef een reactie

