1ste communie

Hihi, ik vond die berichtjes met eerste communie-foto’s zo lollig, dat ik de mijne ook wilde delen.

Ook ik mocht voor de eerste keer Jezus in mijn hartje ontvangen in mei 1986.  Ik was volop in mijn roze fase en was dan ook in de wolken met de roze streepjes op mijn kleed en de roze strik aan mijn overmaatse kraag. Ik kreeg een klein, wit sjakosjke en voelde met een hele dame.

Ik was de enige met een hoedje. Geen idee waar mijn ma dat idee vandaan haalde. Misschien omdat de combinatie pagekapsel-wafelijzer geen optie was?

Een gedachte over “1ste communie

  1. Hihi! Volgende keer zeker die van de plechtige communie tonen ;-). Bij mijn eerste had ik ook een roze kleedje met witte kousjes die van die frullekes hadden. Echt verschrikkelijk pop-achtig. En dat hoedje … ons ma had daar wel een boon voor denk ik, aangezien ik dat bij mijn plechtige ook had…

Geef een reactie

