Dr. Spock

Zoals onze generatie “Oei, ik groei” als bijbel beschouwt, zo werd de literatuur van Benjamin Spock in de jaren 70 als De Waarheid gezien. Ik kreeg het exemplaar van mijn moeder. Op een zonnige vrijdagnamiddag installeerde ik mij op het terras en las ik het hoofdstuk over het kind tussen 1 en 2 jaar. Veel van de zaken die er in staan, doe ik van nature al. Luisteren naar de signalen van je kind, dat idee is nu niet zo revolutionair meer.  Veel zaken zijn ook gewoon juist, maar zouden in hedendaagse boeken toch anders verwoord worden…

Baby’s en kleine kinderen hangen zichzelf op aan gordijnkoorden, snoeren van de telefoon, … My God!

Een gedachte over “Dr. Spock

Geef een reactie

