Retrobeurs

Een poosje geleden bedacht ik het plan om samen met man en kind naar de retrobeurs in de Gentse Expo te gaan. Op die beurs bieden de Oost-Vlaamse kringwinkels hun “speciallekes” aan; kleren in retrostofjes, mooie salons, jaren 70-tafeltjes, enz… Goed plan, dacht ik.

Op de tram viel het al op dat er voor het vroege uur veel volk op zat. Eenmaal aangekomen op de site van Flanders Expo, nog meer volk. Aan de deur: massaal veel volk. En toen moest het nog maar beginnen…doe even uw ogen toe en denk aan hysterische taferelen op de eerste dag solden. Denk aan grabbelende handen, duwende lijven en roepende mensen.

Het Lief had een missie; zoveel mogelijk retro “lampadeirkes” verzamelen. Ik wilde eigenlijk gewoon eens rondkijken. Ik was al héél content dat ik de buggy had thuisgelaten en voor de ring sling had gekozen. Samen met Anna ging ik neuzen in de kinderkleertjes van Ateljee. Nog maar amper aan het rek aangekomen, begon het vrouwmens naast mij er alles af te snokken (opkoper ofzo?), ik kon nog net 1 kleedje van 4€ redden.  Na de retrobeurs hadden mijn Lief en ik de Ruzie Van Het Jaar, zo opgefokt liepen we…

‘k Ben blij dat we tenminste toch nog naar huis gingen met 1 leuk ding, maar volgend jaar zien ze ons daar niet meer.

“Anna, zou je eens willen poseren, zoals bij de fotograaf?”

“Neen, jong, die snoeitang, die heb ik nog niet van dichtbij gezien!”

Een gedachte over “Retrobeurs

  1. Ik ben daar ooit ook eens een keer naartoe geweest. Als je er niet een uur voor de opening al stond, was er niet veel meer… wel jammer dat de Kringloopwinkels hun wijs gerief sparen voor die ene dag.

Geef een reactie

