Van oude boeken en nieuw leven

Ik vind oude boeken over De Vrouw of Het Gezin of De Opvoeding de max. Ik denk dat die voorkeur begonnen is nadat ik “De Schaamte en de Schrik, Goesting en Genot” van Diane De Keyzer las. Ik gaf het boek door aan mijn oma en nadien babbelden we als 2 vrouwen (en niet als grootmoeder-kleindochter) over trouwen en de liefde en open onderbroeken en voorbehoedsmiddelen. Jawel, met mijn oma.

“Wacht eens”, zei ze op het einde van onze babbel. Ze ging naar haar slaapkamer en kwam naar benden met een oud boekje; “Liefde huwelijk geluk”. Ze verklapte dat ze dat samen met mijn opa had gekocht toen ze pas getrouwd waren. En ik kreeg het van haar. Als je dat boekje tegenkomt op een of andere rommelmarkt, niet aarzelen, maar kopen, ’t is de max. Dat allemaal om te zeggen dat ik dus echt gefascineerd ben door oude boekjes over bovenvermelde onderwerpen.

Mijn laatste aanwinst kwam ik tegen op de boekenmarkt op de Ajuinlei. Sexuele voorlichting in de jaren ’70. Man, man, man…

Een gedachte over “Van oude boeken en nieuw leven

  1. Dat is dan nadat de moeder en de vader hunnen diepsten draai gedaan hebben zeker?! Super! Ik ben daar ook zot van. Jammer genoeg nog niets in die zin in onze archieven gevonden… maar ik hou mijn ogen open Mieke Maaike ;-)

Geef een reactie

