Aerosol

Anna zit voor de 4de keer aan de aerosol. Het is nog steeds een ampule Atrovent en enkele druppels Ventolin. We gebruiken hetzelfde maskertje. We zitten in dezelfde zetel. 

Maar toch is er iets fundamenteel veranderd.

De drie vorige keren krijste ze de buurt bij elkaar. Met een kracht die je niet zou vermoeden van een mens van och-here-god 75 cm  groot, wrikte ze zich los. Ze dacht waarschijnlijk dat tranen en snot het allemaal sneller zouden doen verlopen. Helaas. Het was elke keer een strijd om het kind in een houdgreep te houden en het masker min of meer rond haar mond en neus te duwen. Ik begon al te zweten als ik eraan dacht. Zingen bracht de eerste 15 seconden altijd een beetje soelaas, maar nadien was het afzien.

Deze keer probeerden we iets anders. We namen -naast Anna- ook de laptop op de schoot. We surften naar Youtube en tikten in: “Bumba”. We stonden stomverbaasd van zoveel rust, kalmte en sereniteit op onze schoot. Anna bleef geconcentreerd kijken, klapte soms mee en dat wel een kwartier aan een stuk. Gisteren was het aerosollen gedaan en ik sloot de computer af. Ze begreep het niet, zette zelf het aerosolmaskertje op en keek me vragend aan: “Nog Bumba?”

Dat we daar nog niet eerder waren opgekomen!

 

3 gedachtes over “Aerosol

  1. Ik was eerst erg tegen het Studio100 imperium. Maar wij zijn ook opgegroeid met TikTak. En in principe is dat net hetzelfde. De VRT had toen nog niet die grote merchandising als Studio100 nu heeft. Maar bij Ketnet weten ze qua merchandising tegenwoordig ook goed hun weg hoor! Een pot nat als je het mij vraagt. En als de kleine er rustig van wordt tijdens het verdampen dan is dat mooi meegenomen. Trouwens, toen wij klein waren was dat met dat grote logge verdamptoestel met eucalyptus, ik weet dat nog. Man man, de tijd staat niet stil! Joat joat. é, é?!

  2. Er volgt nog een berichtje met bedenksel over Bumba en de anderen.
    Trouwens, ma heeft die verdamper nog staan. Binnenkort testen we die eens uit. Ik ben heel dat aerosolgedoe met medikamenten beu. Back to basics/nature: stukgesneden ajuin, verdamper in de kamer, eucalyptussuppo’s,…

  3. Pingback: En ondertussen « Anna's Blog

Geef een reactie

