Wist-je-datjes

Wist je dat:

  • Anna 2 minitandjes heeft en er mega mee kan bijten?
  • Anna niet liever doet dan aan mijn handen of aan mijn kleren trekken om zicht recht te trekken? En zich dan te laten zakken op haar poep. En nog eens rechttrekken. En nog eens. En nog eens. En nog eens. En nog eens. En nog eens. En nog eens.
  • Ze intussen 9 maanden is? Dus al anderhalf jaar bij ons; de helft als Babbie, de helft als Anna.
  • Ze sinds die 9de vermaandag in haar eigen kamertje slaapt? Ik vond het vroeger altijd dikke zever, dat lang-bij-de-ouders-slapen, maar eenmaal zover, leek dat gewoon het meest logische. 
  • Anna afwisselend wordt aangesproken met Kleine Meid, Mooie Meid, Mooiste-meisje-van-de-xxxstraat, scheetje, schetepaté( ?), konijn, klein konijn, prottie, prottie-wottie?
  • Anna echt wel kriebels heeft en dan meestal een raar soort volwassen lachje produceert?
  • Anna op 8/8/09 voor het eerst in een winkelkar heeft gezeten? In Dreamland, er was heel veel te zien en ze vond het de max!
  • Anna volgens “Oei, ik groei” al de concepten “paard”, vliegtuig”, “auto” zou moeten doorhebben en ze dus zowel op foto, tekening al in het echt zou moeten herkennen? Qué? Zeg eens, is mijn dochter mentaal geretardeerd of zijn er nog 9-maandertjes die dit nog niet helemaal doorhebben?
4 gedachtes over “Wist-je-datjes

  1. Volgens ‘Oei, ik groei’ zou Leah al 3 maanden moeten kruipen, zich sinds 2 maanden rechttrekken en nu haar eerste woordjes uitspreken. Niet dus. En de concepten ‘vliegtuig’ en ‘auto’ heeft ze ook nog niet helemaal gesnapt. Zouden Hollandse kindjes slimmer zijn? ;-)

  2. Ik denk nog steeds dat ik met een paard rij :-) Heb ik dan nooit een ‘sprongetje’ gemaakt?! Je bent trouwens nog een koosnaampje vergeten. Meter Lien zegt altijd ‘molleke’. Omdat mollekes altijd zacht en mals en lief en om in te bijten zijn. Hihi!

  3. Dat komt omdat Wiske voldoet aan de eigenschappen van een ‘molleke’: zacht, mals, lief en om in te bijten. :-) Soms is oma Greet ook een molleke, maar die vest heeft ze jammer genoeg weggegeven aan de arme kiendjes in Kazachstan…*grijns

Geef een reactie

